SYARIFATUL ATIQAH & SHARIFATUL SHAFIKA Only my twin daughter & home life

Monday, 7-Jun-2010 03:55 Email | Share | Bookmark
CO. TRIP TANJUNG JARA,DUNGUN TRG~Part 1

Salam...
Kisah perjalanan kami staff Sunlight Taxi,KBK,Huah Lum,Sunlight Auto dan semua ni di bawah satu bos ler.
Jumlah rombongan 40 org
2 bas VVIP yg set 28 org
1 mpv anak bos lah yg naik
Tarikh-3 June sampai 6 June
Tempat Tanjung Jara Resort,Dungun package 2 mlm

Ketibaan rombongan dr KL ke Kuala Trg.
Bertolak jam 11 mlm 3 June 2010
Tiba jam 6 pagi 4 June 2010
Hentian pertama di China Town atau kami org Trg panggil kampung cina.kat sini kami semua sarapan, nama aje kg cina tp kedai mkn semua malay tp ada gak gerai cina jd masing2 boleh ler pilih. Kami sarapan nasi lemak yg dahsiap bgkus lupa pulak nak ambik gambar lah.masing2 rasa pelik sikit sbb nasi lemak lauk ikan tongkol aka ikan aye.tp itu ler tradisi nasi lemak Terengganu.Lepas sarapan kami semua pergi ke masjid kristal

Jam 8 pg sampai di masjid kristal bertempat di pulau wan man,kos pembinaan kira2 mencecah 20mil tp sygnya kami tak dpt masuk krn waktu melawat bermula jam 9 pg dan kami jugak kejar masa cuma dpt ambik gambar kat luar ajelah.klu mana2 nampak atap masjid tu gambar dr dlm bas ler

lepas melawat masjid kristal lebih kurang kami menuju ke Pasar Kedai Payang dlm kul 9 pg

disbbkan terlalu awal sampai jd byk kedai yg belum buka terutama kedai2 yg menjual kain hanya sesetengah yg buka awal,kami ronda2 dulu lah dan yg tukang jd penunjuk aku ler walaupun aku bkn nya selalu sgt gi kat pasar sini cuma boleh ler nak tawar menawar guna dielek org trg he..he..berkat tawar menawar ku dptlah kawan2 aku ni beli kain murah sikit(bese klu cuti sekolah jgn harap nak murah lah)salah satunya kain sutera yg reganya dlm RM380 mcm tu tawar punya tawar dpt lah RM250 lupa pulak nak ambik gambar kain yg kak bariah beli, aku rasa memang cantik cuma aku aje yg rasa tak mampu nak beli kain mahal2 ni.

mcm beselah dah abis2 shopping gi isi perut pulak lah.kami semua mkn nasi kerabu dan nasi putih.rupanya ramai gak org cina suka mkn nasi kerabu ni yelah aku tengok semua duk pakat mkn nasi kerabu aje.kami mkn kat kedai mkn nasi kerabi fauzi ke apa nama kedai tu aku ingat2 lupa nak ambik gambar byk2 maklum lah guna hp aje.kamera buat hal pulak.

siap mkn kami menuju ke chendering kat Noor Arfa batik pulak kira ni macam tempat pameran dan juga pusat jualan kain2 keluaran noor arfa.aku cuma tengok2 aje.huiii tak tahan tengok rega semua main ratus2 aje jd layan mata aje.kat sini pun ada gak dia ajar mcm mana nak terap batik dan lukis atas kain.Tp yg pasti masa ni semua muka dah tak serupa org yelah sampai dr KL mana ada kami rehat kat mana2 pun mandi pg pun idak (ha..ha...dah pecah rahsia)cuma masa waktu solat subuh tu kami mintak driver bas anto kami kat surau sementara geng2 cina gi jln2 subuh2 ari dia org jln kat kg cina tu.dan saat yg kami tunggu,lepas aje keluar dr noor arfa dlm kul 1 lbh kami semua terus ke Tanjung Jara Resort.

kami tiba dlm kul 2 lebih mcm tu lah.aku keluar dr noor arfa masuk bas mkn ubat terus lena sedar2 dah sampai TJR aje.turun bas mamai lagi tp di sambut dgn towel kecil yg dah siap2 basah di hidang dgn minuman jus yg sejuk,huhhh..sunggug segar rasanya.sementara nak masuk bilik.kami duduk dulu kat loby hotel tu sambil menikmati minuman dan permandangan ala2 hutan sikit tu.Dan sampai sini kami tak payah nak susah payah angkut beg,turun bas dah di sambut depan pintu bas pastu beg semua siap2 hantar kat bilik.nak ke bilik pun ada org hantarkan cuma kena jln jauh sikit lah sbb biliknya jenis mcm rumah2 gitu.masuk aje bilik tak dpt aku nak gambarkan betapa bestnya rasa mcm org honey moon pun ada he..he..apa taknya.buka pintu bilik hembusan angin sejuk dr air cond dah membelai wajah kami ni yg memang kepanasan dan kepenatan.kemudian melangkah masuk aje terdengar alunan bunyi music yg slow dan relax sekali.melangkah kedepan lagi terasa seronoknya duduk dlm bilik ni.katil di hiasi dgn bunga orkid dgn cahaya down light dgn permandangan menghadap pantai.tu blm abis explore lagi tu.blk mandi2 dulu.

ok cukup kat sini dulu nanti aku sambung blk citer perjalanan kami di sana.dan pesan ku sape2 yg bakal nak kahwin tu dan masih tercari2 tempat honey moon TJR ni memang sgt sesuai dan layanan nya memang tip top.