SYARIFATUL ATIQAH & SHARIFATUL SHAFIKA Only my twin daughter & home life
By: nor marlida

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 20-Oct-2009 01:12 Email | Share | Bookmark
N3 SEPANJANG WEEKEND LEPAS

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Salam...

Minggu ni blh lah update lebih sikit kot tak sebusy awal bulan yg penuh dgn report bagai2 tu(ni ada lagi report yg belum siap tp kejap lah nak masuk n3 dulu)aku pun sekarang kena ikut mcm nurul gak masuk gear 5 sekali gus.so kira aku masuk sekali harung lah n3 jamuan raya kat kawasan perumahan aku.Makan2 piknic dgn jiran tetangga dan merapu2.

Gi minum kedai mamak lepas ni singgah kat taman blok B tengok org gotong royong



anak kembar nasir kawan abah.dia org ni lah yg selalu ajak kembar aku main kat taman klu abah bawak turun bawah.

sesi nak gi mkn2 kat bawah ni anak2 kak teh,kak ani,kak syida,kak imah dan jiran baru tu aku tak tau nama dia lah sorry..

nak balik umah pun satu hal pulak kembar tak nak balik nak main buai sudahnya aku pujuk main buai kat umah aje.mula2 taknak tapi aku dah paksa angkut naik dulu adik yg kakak kena tinggal kat bawah dgn abah dulu bg kakak main buai dulu dr tadi adik main langsung tak bg chan dekat kakak nak main.

menu mkn tengah hari org malas.abah dah sibuk msk kat bawah aku lak sibuk gi beli lauk kedai mamak.blk umah masak aje nasi.nak beli nasi kat kedai mamak tu sekali rasa nasinya keras sangat tak best jd dlm duk kemas2 dapur aku terjumpalah resipi nasi mandy yg aku print minggu lepas.resepi dr mamasya.

Esoknya aku takde xtvt maka aku ajaklah kak teh dgn kak ros duk sembang kat luar sambil mkn2.Masa mlm jamuan raya tu madiha ada sms ajak mkn nasi dagang tp aku tak dapatlah pergi sebab kembar tak berapa sihat tak nak jln2 bila cuaca panas dan juga abah ada tempahan masak nasi briani utk kenduri kat sentul.mintak maaf byk2 ye kak long.




Disebabkan abah masak kenduri hari tu jd aku tak payah lah susah2 nak masak sure abah akan bawak balik punya cuma lambat dgn cepat aje dapat mkn.Ni lah yg abah masak.ada desert bubur kacang tapi aku snap gambarnya sebab aku tak suka bubur kacang dan bubur tu abah sorang aje mkn.balance msk tong esok paginya.membazir betulah ni gara2 aku lupa nak masukkan dlm peti.


aku nak kongsi satu cerita pantang larang org tua2 dulu ni.Ahad lepas abah keluar umah awal kul 6.30 pg sebab nak masak kenduri yg aku lak sibuk baking brownies utk mkn2 dgn jiran tu.Aku tak de masak apa2 jadi duk dapur kejap2 aje jenguk2 kueh lepas tu dlm kul 11 lebih entah mcm mana piring cawan yg aku letak kat rak dapur tu jatuh dan pecah,terus terdetik kat hati aku klu nenek aku ada mesti kena marah ni sebab klu ada brg pecah mesti ada yg tak baik berlaku.Tapi aku tak kisah sangat bab brg pecah dah selalu sangat brg pecah di sebabkan kembar baling kat lantai jd aku pun teruskan aje keje2 baking tadi.Dlm kul 12 lebih abah pun balik lepas tu dia ckp nasi tu dia bawak lebih klu nak bagi kak teh blh lah.aku pun mcm biasa bg abah air dulu baru tengok apa yg dia bawak balik.masa aku bg gelas air aku terpandang tangan kiri abah pakai glove kain(dlm hati tak pernah2 abah bawak naik glove sampai kerumah sebab kembar takut)aku tanya kenapa,abah ckp tangan dia terbakar terus aku teringat pasal piring jatuh tadi.Bila aku bukan glove tengok sebelah tangan habis terbakar semua hitam.aku tanya kenapa sampai jadi mcm ni sebab abah bukan jenis careless dia ckp terlupa sebab tungku tu dah beralih tempat.Masa tu dia ckp Bob budak keje dia pun menjerit sebab tengok dah berasap dah tungku tu.Abah cepat2 rendam air lepas tu letak minyak gamat pakai glove.nasib ada bob yg tolong klu tak mcm mana nak siapkan tempahan nasi briani tu.(tapi abah jenis tak lepas kat org dia masak gak sampai menggigil tangan tahan sakit).Aku suruh abah mandi mkn nasi aku bg ubat tahan sakit lepas tu sapu Lumiglow.kembar bangun tido cari abah aku dah pesan awal2 jgn kacau abah sakit.masa aku duk kemas dapur abah cerita kakak ada dtg jenguk abah dlm bilik sambil mulut nya cakap yang abah atik sambil picit kaki abah sekali bila terpandang tangan abah ada glove terus dia beransur keluar tak jadi picit.(harap2 anak aku sampai dia besar nanti pun mcm tu tak payah di suruh jenguk org tua baru nak balik)

Inilah cara2 aku menurunkan suhu badan kembar.rendam dlm baldi sampai badan sejuk.tapi yg duduk kat dlm baldi bukan yg demam.Org yg tak demam lagi melebih dr yg sakit lak.


Oklah itu aje cerita hidup aku minggu ni yg ingin di kongsi.klu rasa malas nak layan pun aku dah angap fp ni sebagai diari hidup ku.opss..sebelum terlupa resepi kemudian

t.q


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net