SYARIFATUL ATIQAH & SHARIFATUL SHAFIKA Only my twin daughter & home life
By: nor marlida

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 11-Sep-2009 00:33 Email | Share | Bookmark
LAILATUL QADAR

 
 
 
 
 
SALAM JUMAAT

Kita ni dah mula masuk fasa yg ketiga puasa iaitu mencari mlm lailatul Qadar,alangkah beruntung dan bertuahnya mereka yg dpt bertemu dgn lailatul Qadar ni.Waktu ni semua makluk di bumi akan tunduk pd yg esa.dan waktu ini juga kita semua terlalu leka dibuai mimpi dan tido yg nyenyak seakan sukar utk bangun.

Quote:
Lailatul Qadr: Night of Power, Night of Destiny or Night of Majesty

On the Night of Power pray to God with all your heart and He will definitely answer all your prayers. The Quran says : "Surely We revealed it (the Holy Quran) on the grand night. And what will make you comprehend what the grand night. The grand night is better than a thousand months. The angels and Gibreel descend in it by the permission of their Lord for every affair, Peace! It is till the break of the morning." (97:1-5)

The Night of Power is full of blessings because the Eminent Quran descended in it. The Quran is peace by itself. It distinguishes between the good and evil and shows the path of eternal Peace and Bliss to all Mankind forever. This being so, the Night in which this Divine Book was sent down is worthy of great esteem. During this night, as explained in the verse quoted above, the Angels and the Heavenly spirit (Hazrat Gibreel Alai-his-Salam) descend. Their nearness to earth gives a spiritual luster to the hearts and souls of the believers. The Holy Prophet (S.A.W.) and the 12 Imams (A.S.) passed this night in prayer and worship of God.

Those who pass his night in Prayer, experience an unimaginable bliss, a deep feeling of great pleasure as a result of immense heavenly blessings in this night.

Recite the Holy Quran, seek Allah's forgiveness and pray for the good of this world as well as the hereafter.

The A'maal of Shabe Qadr (19th, 21st & 23rd of Ramadan)

Shab-e-Qadr is the night, which is the best night among the nights of the whole year. The "A'maal" (religious performances) of this night are better than the A'maal of 1000 nights. In this night the divine Annual Decree is passed. The Angels and Roohul Ameen (A highly dignified Angel) descend on this earth, in that night. These call on the Imam of the time, and what is ordained (by Allah) for everybody is presented before the Imam.

The A'maal of Shab-e-Qadr are of two kinds. Some are common to all three nights others are particular for one of those three nights. The common A'maals are: -

01. To take a bath. Allama Majlisi says, "It is better to take a bath before sunset so that the night prayers may be performed after bath".

02. To offer two Raqats of Namaz, in every Raqat offer Surat-al-Hamd, and Surat-al-Tauhid/ Sure Ikhlaas (Kulhowallah) seven times, and after finishing the prayer 70 times recite: "Astaghfirullaaha Wa atoobu ilayh" i.e., "I seek forgiveness of Allah and I turn (repentant) to Him".

03. The Holy Quran should be opened and placed in front, then one should recite, "Alaahumma inni asaloka be kitaabekal munzale Wa maa feeh, wa feehismokal akbaro wa asmaakal husnaa, wa maa yokhaafo Wa yurjaa an taj-alani min otaqaaeka minan-Naar", i.e., "O Allah treat me as one of those who are free from Hell, in the name of this Holy Book sent by Thee, whatever there be in the Book. Including Ism-e-A'azam and Asmaa-e-Husnaa and the things to be dreaded, the things that may be expected and desired, like blessings of Jannat. Do forgive through the grace of this book". (SALAWAT-After this he may beg from Allah whatever he wants).

04. He should place the Holy Quran on his head and say, "Allaahumma be haqqe haazal Quran we be haqqe man arsaltahoo beh, Wa be haqqe kulle momenin madahtahoo feeh, we be haqqeka alaihim fa-laa ahada a'arafo be haqqeka mink", i.e., "O Allah! I appeal to Thee in the name of this Quran and the Rooh that was sent along with it, and in the name of the Momin (believer) whose praise is contained in this Book and Tine obligation that is on them. No one else recognizes the right and truth more than Thee". (SALAWAT-After this he should repeat 10 times each): -
sambungan keseluruhannya blh ke link ini

The Prophet (S.A.W.) when asked what should one invoke Allah during these nights, said: "Ask for your safety (here and in the hereafter)".

DU'A: -
O Allah! Whatever is decided and ordained by Thee during Lailatul Qadr (night of Destiny) is final and full of wisdom. Whatever changes are affected, in the Night in previous decrees that could not be changed by anybody else. Do let me be one of those whose Hajj is acceptable, whose efforts are rewarded, the efforts of those respected Hajis whose sins have been pardoned and whose errors have been forgiven. Add to my destiny the length of my life, increase my life, increase my livelihood and fulfill my desires. Note: Beg from Allah after this whatever you desire.

Du'a for the 21st night: -
O One Who turns day into night and night into day. O One Who brings out living from dead and dead from living. O One Who gives sustenance to whomsoever and whatsoever he likes. O Allah! O Merciful! O Allah! O Allah! O Allah! The best names are for Thee alone. The best examples are for Thee. The grandeur and choice things are for Thee. I beg of Thee to bless Muhammad (S.A.W.) and his Aal (A.S.). Write down my name, in this night with the fortunate ones. Let my soul be in the company of the martyrs. Let my good acts be reckoned as "Illyeen" (exalted). Let my sins be condoned. Bestow on me that belief by virtue of which Thou may be nearest to my heart, that "Eemaan" which may remove all doubts from my mind. Let me be satisfied with that whatever Thou hast ordained for me. Let me have the virtues of this world and the other one (Aakherat or Hereafter). Save me from the fire of Hell. Let me be attentive to Tine praise and thanks and let me present myself in Tine court. Do bestow the same "taufique" (ability) to me which Thou hast bestowed upon Muhammad (S.A.W.) and his Aal(A.S.).

Du'a for the 23rd night: -
O Lord of Lailatul Qadr! (Night of Destiny!) Who has made it better than 1000 months! O the Lord of the day and the night and the mountains and oceans, the Lord of light and darkness! O the Lord of the earth and the skies! O the Creator! O the Designer! O Kind! O One Who favours! O Allah Who maintains everything! O Allah! O the Kindest! O Allah! O the Creator of new things! O Allah! O Allah! O Allah! The best names are for Thee alone. Thou hast control over all virtues. I ask Thee to send blessings on Muhammad (S.A.W.) and his Aal (A.S.). Write my name, in this Night of Qadr, among the names of the fortunate. Let my soul keep the company of the martyrs. Let my good deeds be reckoned with "Illiyeen" (those exalted). Forgive my sins. Bestow on me such belief that Thou may be nearest to my heart. Give me such understanding that all the doubts may be removed. Let me be contended over that which has been ordained for me: Let me have goodness and virtues in this world and the next. Save me from the glowing fire of Hell. Encourage me towards Tine remembrance with pleasure and to be penitent. Give me all those virtues that Thou hast given to Muhammad (S.A.W.) and Aal-e-Muhammad (A.S.).





Quote:
Keutamaan Lailatul Qadar

Ibn Abbas r.a. meriwayatkan , rasulullah SAW pernah bercerita bahwa beliau mendapat wahyu dari Allah tentang seorang laki-laki Bani Israil yang berjihad di jalan Allah selama seribu bulan tanpa henti. Rasulullah SAW sangat kagum , lalu beliau berdoa, “Tuhanku , Engkau telah menjadikan umatku orang-orang yang pendek usia dan sedikit amalan”.

Kemudian Allah memberi keutamaan kepada Rasulullah SAW dengan memberikan Lailatul Qadar yang nilainya lebih baik daripada seribu bulan yang digunakan oleh laki-laki Bani Israil itu berjihad di jalan Allah.

Nama laki-laki Bani Israil itu adalah Syam’un (Samson). Ia berperang melawan kaum kafir selama seribu bulan tanpa henti. Ia diberi kekuatan dan keberanian yang membuat musuh-musuhnya ketakutan. Lalu kaum kafir mendatangi istri Syam’un. Mereka membujuk istrinya bahwa mereka akan memberi hadiah perhiasan emas jika ia dapat mengikat suaminya. Menurut perkiraan mereka, Syam’un dapat ditangkap dengan mudah jika dalam keadaan terikat.

Ketika Syam’un sedang tidur, secara diam-diam istrinya mengikat badan Syam’un dengan tali. Namun, ketika Syam’un bangun, dengan mudahnya ia memutuskan tali-tali yang mengikat tubuhnya.
“Apa maksudmu berbuat demikian kepadaku?” tanya Syam’un kepada istrinya.

“Aku hanya ingin menguji kekuatanmu,” jawab istrinya pura-pura.

Kaum kafir itu tidak putus asa. Lalu mereka memberi rantai kepada istri Syam’un dan memerintahkannya agar mengikat suaminya dengan rantai itu. Istri Syam’un segera melaksanakannya. Namun, sebagaimana kejadian sebelumnya, dengan mudah Syam’unmemutuskan rantai besi yang mengikat tubunya.

Iblis mendatangi kaum kafir, lalu berkata kepada mereka agar memerintahkan istri Syam’un untuk bertanya kepada suaminya di mana letak kelemahannya. Setelah dibujuk, Syam’un mengatakan kepada istrinya bahwa kelemahannya ada pada delapan jambul dikepalanya. Ketika Syam’un tidur, istrinya memotong delapan jambul suaminya itu lalu mengikatkannya pada tubuhnya. Empat jambul digunakan untuk mengikat tangan dan empat jambul lagi untuk mengikat kakinya. Syam’un tidak mampu melepaskan dirinya dari ikatan itu karena itulah kelemahannya.

Akhirnya, kaum kafir dapat menangkap Syam’un. Lalu mereka menyiksanya. Telinga dan bibir Syam’un dipotong lalu badannya digantung disuatu tiang yang sangat tinggi. Syam’un berdoa kepada Allah agar diberi kekuatan untuk melepaskan diri dari penyiksaan musuh-musuhnya. Allah mengabulkan do’a Syam’un, hingga ia dapat melepaskan diri dari tali-tali yang menjeratnya dan menghancurkan tiang yang dipakai untuk menggantungnya . Semua kaum kafir mati tertimpa tiang tersebut.

Para sahabat Rasulullah SAW sangat kagum mendengar cerita itu. Mereka bertanya,” Ya Rasulullah , dapatkah kami meraih pahala sebagaimana yang diperoleh Syam’un?” “Aku sendiri tidak tahu, ” jawab Rasulullah SAW.

Kemudian beliau berdoa kepada Allah . Allah mengabulkannya dengan memberi malam Lailatul Qadar yang nilainya lebih baik daripada seribu bulan yang dipakai Syam’un berjihad di jalan Allah.

Anas meriwayatkan bahwa Rasulullah SAW bersabda,”Jika datang malam Lailatul Qadar, malaikat Jibril turun ke Bumi diiringi para malaikat yang lain Mereka memberi salam kepada setiap orang yang berzikir kepada Allah. Dalam hadis yang diriwayatkan Abu Hurayrah, dikatakan bahwa pada malam Lailatul Qadar, para malaikat turun ke Bumi dengan jumlah yang tidak dapat dihitung. Mereka turun dari pintu-pintu langit yang terbuka bagaikan cahaya yang memancar. Terbukalah kerajaan malakut pada saat itu. Bagi orang yang terbuka hijabnya, ia dapat melihat malaikat yang sedang berdiri, rukuk, dan sujud kepada Allah sambil berzikir dan bertasbih. Di antara mereka ada yang dapat melihat surga dan neraka dengan segala isisnya.

Umar meriwayatkan bahwa Rasulullah SAW bersabda,”Barangsiapa menghidupkan malam kedua puluh tujuh dari bulan Ramadhan sampai Subuh, hal itu lebih dicintai Allah daripada melaksanakan salat di seluruh malam pada bulan itu.”

Fathimah bertanya,”Ayah, apa yang harus dilakukan oleh orang-orang yang tidak mampu menghidupkan malam itu karena sakit?”

Rasulullah SAW menjawab,”Mereka tidak perlu menyingkirkan bantal-bantal mereka, hendaklah mereka duduk lalu berdoa kepada Allah pada malam itu. Itu lebih disukai Allah daripada salat umatku pada malam Ramadhan.”

Aisyah berkata bahwa Rasulullah SAW bersabda,” Barangsiapa menghidupkan malam Lailatul Qadar, lalu melaksanakan salat dua rakaat dan memohon ampunan Allah, Allah akan mengampuni dosa-dosanya dan memberikan rahmat-Nya; malaikat Jibrilpun akan membelai dengan sayapnya. Barangsiapa yang dibelai sayap malaikat Jibril, ia akan masuk surga.”

Dikutip dari buku menyingkap hati mendekati Ilahi, karya Al Ghazali



Quote:
Some special prayers and Zikr for Laitul Qadr top

1. Seeking Forgiveness. Hazrat Aa'ishah radhiyallahu anhaa asked the Prophet sallalahu alayhi wasallam that if she happened to get the night sublime what prayer should she say. The Prophet sallalahu alayhi wasallam replied that she should say the following prayer :

"Allahumma innaka afuwwun kareemun tuhib-bul af-wa fa-afo anni"
(O Allah, You are the One who grants pardon for sins, loves forgiving, so forgive me.)

2. Reciting Astaghfar. The following should be recited as much as possible:
"Astaghfirullah hallazi la-ila-ha illa huwal Hayyul Qayyumo wa atu-bu ilaihe"
(I seek forgiveness from Allah, the Almighty, there is no God but He. He is self-Existent, the Eternal and I return to Him)

3. Reciting Surah `Inna anzalnahu...'
"Inna anzalnahu fee lailatul Qadr, Wa maa adraka maa lailatul Qadr.
Lailatul Qadri khairum min alfi shahr. Tanazzalul malai-katu var-roohu
fee ha bi izni Rabbihim min kulle amr. Salaamun heya hatta matla-il fajr."

4. Do Salatul Tasbih.

5. Do Afzul Zikr i.e. La ilaha illallah


MOGA KITA SEMUA DAPAT BERTEMU MALAM SERIBU RAHMAT INI AMIN..
_____________________________________________________________________




Bahan-bahan
1/2 peket mee hoon di rendam sehingga lembut
1 biji bwg besar-mesin
3 ulas bwg putih-mesin
1s/b udang kering-mesin
1 s/b cili giling
minyak utk tumis
1 s/b kicap pekat
1 s/k gula
1/2 garam
1 s/b kicap sotong
perasa
1 s/k cuka
1/2 cwn air jika mee hoon masih keras blh tambahkan lagi air
sawi
taugeh

cara2
panaskan minyak tumis bwg dan cili masukkan gula grg sampai garing kemudian masukkan kicap,cuka,garam dan perasa masukkan juga air.bila dah mendidih masukkan sayur dan meehoon kacau sambil masukkan kicap sotong grg samapi kering dan masak sedia dihidangkan



Bahan-bahan
1 cwn tepung
1/2 s/k garam
1/2 labu bwg-mesin
1 s/b udang kering-mesin
1 s/k t-krasti(ini utk bg garing dan ragup klu takde letak aje telur)
perasa
daun kucai-potong 1 inci
taugeh
udang basah
air secukupnya
minyak utk menggoreng secukupnya

gaul semua bahan sekali harung aje dan biarkan sekejap atau bg nampak naik tepungnya lagi lama perap lagi bagus tapi ibu tak sampai 15 min pun terus goreng.sedap mkn begitu aje ataupun cicah dgn sos.


bahan sampingan dengan mee hoon

Bahan-bahan
1/2 ekor ayam yg sederhana tak perlu potong
3 ulas bwg putih *
1 s/k lada hitam *
1 s/k dry rosemary *
2 s/b olive oil *
1 s/b gula
1 s/k garam
perasa

cara-cara
tumbuk semua bahan yg bertanda * gaul rata kemudian masukkan garam,gula dan perasa.selepas itu sapukan bahan2 tumbuk pd ayam dan perap lagi lama lagi terasa.Kemudian bakar sehingga masak.

Cara ibu sapu semua bahan2 pd ayam masuk dlm bekas bertutup simpan dlm peti bahagian separuh beku bila nak mkn baru bakar(ni kira 2 hari gak ibu perap sebab hari yg perap tu mcm dah byk sangat lauknya jd tunggu punya tunggu sampai 2 hari)

*Note ayam ni lagi sedap jika di mkn keesokan harinya sebab tak terasa sangat rosemary yg ada ala2 pudina sikit tu dan bahan2 perap dah meresap dlm ayam.kembar suka sangat ayam ni tp yg ibu panaskan keesokan harinya ada mcm ala2 ayamas pun ada sebab daging ayam tu jd pejal.kira ibu bakar 2 kali lah.

SELAMAT MENCUBA



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net