SYARIFATUL ATIQAH & SHARIFATUL SHAFIKA Only my twin daughter & home life
By: nor marlida

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 14-Aug-2009 01:03 Email | Share | Bookmark
BROWNIE MOCHA MELEKIT

 
 
 
 
 
 
kakak dlm bas
 
 
Salam...

HaRi Ni AkU RaSa LeTiH BetUL SeBaB ............... tunggu citer kat bawah ok.jom tengok resipi yg memang jadi peberet aku ni.dah byk kali buat(masa duk kg lah tak kenal lagi fp ni)selalunya aku lepas masak aku simpan dlm peti dulu sedap....ooo.. rasa mcm mkn coklat lembik gitu

Quote:

BROWNIE MOCHA MELEKIT
Bahan-bahan
250 g coklat,dipotong kiub
125 g mentega
150 g gula kastor
120 g krimer sejat marigold
1 sudu besar butir-butir kopi @
100 ml kopi yg pekat
4 biji telur dipukul pelahan
100 g tepung berserbuk penaik *
1 sudu teh serbuk penaik *
50 g serbuk koko *
(semua bahan bertanda * di ayak bersama)

Cara-cara
1.Panaskan ketuhar pada suhu 155c.Gris dan alaskan acuan berbentuk empat segi 18sm dgn kertas minyak.
2.Campurkan coklat,mentega,gula,krimer sejat marigold dan butir-butir kopi dlm periuk.masak di atas api perlahan sehingga campuran menjadi rata(ibu guna cara double boil)
3.alihkan campuran itu drp api,masukkan adunan tepung,kacau rata dan tambahkan telur.
4.Tuangkan adunan ke dalam acuan yg disediakan.kukus bakar(bain marie) kek selama 30 min.
5.Biarkan kek selama lebih kurang 6 jam sebelum mengalihkannya dr acuan.Utk mempercepatkannya, sejukkan kek di dlm peti sejuk selama 1 jam sebelum di potong.

penyediaa:20 min
masa:45
saiz hidangan 8 org

sumber majalah SAJI

(keluaran bila dah tak terperasan sebab byk sangat buku resepi depan mata masa tu tapi tajuk muka depan coklat-setiap bulan si mariah curry mesti beli majalah masakkan dan anjung seri jadi ibu tukang baca aje)


Dah sejuk blh lah potong jemput-jemput tengok kih...kih.. Ibu buat setengah adunan aje.dlm ukuran 15 cm X 21 cm X 3cm



Adik tido dgn duit seringgit yg ayah long bagi


time ni ibu nak ambik dia tak mau lepas2 lagi sebab baru lena nanti klu paksa ambik mau meragam dlm bas


kakak tak mau lepas dgn abah.ni duk tunggu lift yg ngok ngek kul 4.30 pg tadi punyalah lama nasiblah umah tingkat 10 klu tingkat 1 aku panjat tangga aje.
masa kat hentian putra pagi tadi kakak bila nampak abah dia terus berlari peluk abah mcm dlm drama lak ibu tengok tapi itulah kenyataan yg bukan lakonan.agaknya kakak dah rindu sangat dgn abah dia ni

Ibu ni mcm dekat aje KL dgn Dungun tu ya naik bas mlm rabu balik semula malam Khamis.itu yg rasa penat tu.smlm aku ambik emergency leave semata-mata nak ambik budak kembar ni.Dlm masa tak sampai 2 minggu aku duk ulang alik ke trg sampai 3 kali.Nenek lak bila aku cakap nak balik ambik kembar pagi semalam siap gi shopping baju kembar dulu.tu kembar pakai baju yg nenek beli lah tu.
Pagi ni bila hantar nursery apa lagi mengamuklah budak berdua tu sebab fobia takut ibu abah tinggal lama2 lagi dia org tapi kejap aje bila dah mula ingat kawan2 kat situ reda lah.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net