SYARIFATUL ATIQAH & SHARIFATUL SHAFIKA Only my twin daughter & home life
By: nor marlida

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 11-Aug-2009 01:02 Email | Share | Bookmark
PESTA TERENGGANU 2009

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Salam......

Al kisah di hari sabtu lepas

Quote:

Kain rentang kat depan pintu masuk masjid

Pintu gerbang masjid terapung,pesta terengganu ni di sebelah kiri dan masjid sebelah kanan

View dekat sikit,namanya Taman Awan Lagun Ibai

Inilah lagun nya

pintu masuk ke tapak pesta kiri kanan jln ada org niaga


permainan pun ada


Pameran motor ada gak mana yg giler motor blh lah dtg dr sebesar motor sampai yg kecik mcm budak umur 5 tahun naik tu aku tak tau lah org panggil motor apa yg kecik tu tari rege dia klu tak silap dlm RM10,000 gak yg selalu budak2 buat lumba tu.kat Dungun selalu ada budak2 ni training nantilah klu kebetulan aku balik aku gi ambik gambar.

Baru sampai nak enterprem sikit tengok muka aku duk tahan panas.ari tu memang panas giler lah tapi dah gatal sangat nak gi tahan ajelah.aku gi ni pun dgn adik aku si mariah curry tu lah nak cari tudung.kembar dan si kecik tinggal kat nenek kesian nenek kena jaga 3 org sekali gara2 mak2 dara nak meronda

Dlm byk2 tempat ini aje yg menarik perhatian aku sikit lagi pun cuaca panas mulalah nak cari tempat berteduh.Muzium Negeri Terengganu kat dlm tu tak byk yg di pamer cuma replika jenis2 perahu dan lampu minyak zaman dulu aje aku tak ambik semua gamabr kat situ sebabnya si mariah curry duk kejar aku suruh cepat.jelouslah tu...
antara yg di pamer jgn ada yg tanya namanya sudah sebab aku sendiri pun dah tak ingat nama perahu2 ni






Khemah2 tapak ekspo mcm2 ada jual kat sini baju kasut mknan semua ada.masa ni bukan semua gerai dah buka setengahnya masih ada berbungkus lagi.dia org mula niaga dlm kul 2 ptg sampai mlm yg aku dua badik ni sampai awal tu pasal tak nampak ramai org dan mungkin juga cuaca panas org tak dtg awal.


Masjid terapung aku tak lama sangat duk kat tapak pesta tu lagipun perut dah mula bunyi maklumlah keluar rumah tadi aku tak mkm dulu lepas tidokan kembar aku terus keluar(klu tak tidokan dulu kesian nenek lak)

pandangan hadapan masjid.nampak tak gambar2 kat atas tu menyenget aje sebabnya ku ambik gambar masa kete berjalan malas nak turun.

Ini le..umah nenek dgn tok ki kat kg.tu kembar tuntut dakwa nak ajak gi jln lak dah siap2 naik kete acik tunggu nenek bersiap lambat sangat ni


Quote:
Opss..lupa lak nak tunjuk dlm duk ronda2 tu peruk lapor jadi adik aku ni singgahlah kat gerai kueh tepi jln.mcm2 kueh ada sampai aku sendiri pun tak tau nak pilih apa dr tradisional sampai ke moden dan western pun ada.Jom jamu mata apa adik dan aku beli

popia sira pedas

Akok berlauk tapi aku panggil bahulu berlauk entah yg mana satu betul tak tau lah

inti dlm akok berlauk biasanya klu mama yg buat lauk daging lah atau ayam tapi yg ni nak kata daging pun tak rasa sangat yg nampak cuma bawang aje,biasalah niaga klu letak mcm2 bahan nanti tak untung lak.kueh ni 3 seringgit

kueh ni aku tak tau apa ke namanya tapi bila aku tanya yg jual tu katanya telinga kambing sambil gelak2 takde ke nama yg sedap sikit.budak ni memang nak kena ni(budak yg jual ni kawan masa aku kecik2 dulu itu pasal dia main2 tak sangka lak blh jumpa kat org jual kueh tu)

dalamnya inti sekaya atau kaya

Rojak betik,ni kes terliur dan dah lama tak mkn nak buat mcm cerewet sikit so beli aje senang.rojak ni tak lah mkn dlm kete tunggu balik umah dululah.

Keropok grg ni kira menu wajiblah tiap kali dtg ke trg bukan kat Dungun takde tapi dah memang jadi rutin klu dtg trg mknan kudap-kudapan dlm kete keropok grg

Ada lagi mknan tapi tak tayang semua lah sebab benda biasa aje.Ini pun aku kira dah byk utk 2 org mkn.Masa OTW balik jln punyalah byk kete dah tu slow nya jln sampai aku rasa nak terbang aje dgn kete ni klu kete mariah tu blh terbang dah rasa mcm duk KL lak.nak di potong jln Dgn -KT ni memang terkenal dgn speedtrek kang tak pasal lak kena saman tapi ada gak potong mana tahan.

Quote:
semalam aku kononnya nak gi Bagus kat melawati.lepas balik keje terus lah aku masuk MRR2 ke melawati pusing punya pusing aku tak jumpa duk keluar masuk simpang aje dan tu aku ambik keputusan ke taman permata lak dr naik kete sampai jln kaki sudahnya tak jumpa gak apa yg aku dapat Rain Jem.rasanya simpang antara melawati dgn permata tu aje aku duk lalu sampai 4 ke 5 kali iyelah kat situ mana blh suka2 ati nak pusing

Ini lah dia rain jem dah lah minyak kete dah nak abis kena lak pesta lampu break nak balik ke cheras aku dah risau takut tak sempat sampai tapi syukur sampai lah jugak lain kali jgn pandai2 nak gi tempat yg tak tau.itu lah main redah aje.nasib tak sesat.kawasan ni rasanya tak lah sampai sesat sebab dulu biasalah jugak masa bujang2 dulu duk meronda Giant kat sini


kawan2 yg tau mana jln yg mudah nak ke bagus melawati @ permata ni bagi tau lah


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net