SYARIFATUL ATIQAH & SHARIFATUL SHAFIKA Only my twin daughter & home life
By: nor marlida

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 4-Aug-2009 04:08 Email | Share | Bookmark
BALIK KG....KAKAK KU TINGGALKAN PADA NENEK

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Salam
takde apa yg menarik balik kg kali ni sebab cuaca tak mengizinkan asyik hujan ribut aje jadi kami pun duk berkurun dlm rumah aje


Anak ku yg ku tinggalkan pd nenek.Buat masa sekarang takde lagi dengar bunyi org bergaduh kat umah ku.Aku cuba nak tinggalkan kedua2nya pada nenek tapi adik sepanjang balik kg tak boleh lekang dr ibu duk ikut aje mana ibu pergi dan dia siap2 ckp tak nak duduk dgn nenek nak ikut balik KL tinggal dgn ibu.Kesian kakak kena tinggal tapi memeng dr mula balik langsung tak mau tido dgn ibu asyik dgn nenek aje dan dia cakap nak tinggal dgn nek nak sekolah kat kg.hai anak2 ku mcm2.ibu tinggalkan kakak bukan apa kesian pd kakak asyik kena buli dek adiknya sampai dah naik lebam badan tu.lagi satu ada sesetengah pendapat mengatakan klu kembar selalu sakit kena pisahkan sementara supaya sakit tu hilang teori ni aku tak tau mana dtgnya tapi memang berkesan (mengikut mereka yg berpengalaman lah)jadi kita tengoklah hasilnya.ibu dah kerinduan ni baru sehari

adik dah tak tau nak buat apa dlm kete semlm kawan gaduh dah takde tapi masa berhenti rehat kat Termeloh sempat lagi dia nak belikan air botol utk kakak(sebab biasanya klu beli apa2 mesti dia nak pegang kiri kanan itu pasal cakap utk kakak tapi bila dah sampai masa dia takde pun bagi pd kakak sudahnya kakak melopong aje)tapi ibu cakap kakak takde tak payah beli lah.adik angguk aje.


Ini lah dia xtvt mama kat kg.tanam pokok sayur tapi tak berapa nak jadi sebab tanah tak cukup itupun ada yg tanam dlm pasu

Bendi dgn bunga sekali.cantik gak bunganya ni

Tomato ceri buat ulam cukup lah sekali mkn.mama sanggup tak petik lagi tomato ni semata2 nak tunjukan pd ku nak suruh aku ambik gambar katanya.tengoklah tembok kat belakang rumah ni memang klu emergency pun tak dapat nak panjat

Buah lonang aku tak tau lah apa nama lainnya

kakak dgn bunga orkid yg nenek tanam
koleksi kaktus




ini aje hasilnya tapi blh lah kutip hari2

ini le tempat lepak nenek klu takde kawan kat rumah

ini lak pantai kat kawasan rumah kat kg klu nak gi jln aje dlm 5 min dah sampai.tapi kawasan ni tak boleh mandi nak mandi kena gi tempat lain jauh sikit ambik masa 15 min naik kete tapi disebabkan waktu aku balik tu cuaca tak mengizinkan jadi niat nak mandi terpaksa di batalkan.
mula nak gi mandi ari sabtu dah ptg tu kakak lak tido mlmnya ribut sampai pokok dan tiang telepon tumbang nasib takde apa2 cuma jiran sebelah tak de api lah mlm tu.ptg ahad lak nak gi hujan lagi dr kul 3 ptg maka tak jadi lagi nak gi mandi pantai dah tu semlam balik KL aje lah.


ole2 dr kg.tak sempat nak beli mcm2 balik pun sekejap aje biasanya aku balik seminggu ini balik cuti hjg minggu dah tu aje sempat rembat dr dapur nenek bukan nenek tanam nenek beli aje kebun nenek ubinya belum berisi lagi

ok hari ni takde menu masak2 resipi masak2 next n3 aje aku tak de mood ingat kan kakak ni....tadi dengar suara dia hilang jap rindu bila dengar dia jerit rindu lagi.kakak mcm mana ibu nak tunggu hjg bln ni nampaknya ari jumaat ni aku pecut balik Terengganu lagi ni.

adik oh adik jgn gaduh dgn kakak lagi ya sayang ibu rasa tak boleh nak berpisah lama2 dgn kamu berdua.



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net