SYARIFATUL ATIQAH & SHARIFATUL SHAFIKA Only my twin daughter & home life
By: nor marlida

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 13-Jul-2009 01:15 Email | Share | Bookmark
JALAN2 PETANG SABTU

 
 
 
apa yg di menungkan tu
 
senget benget tudung ibu nak bergambar sangat
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ibu guna bekas kecik tu aje buat sukatan kira setengah adunanlah
buat sarapan kat opis
Assalamualaikum...ari ni aku tak sihat lagilah batuk,selesema(iklan scott) kepala pun mcm biol2 lagi jadi jgn ckp pjg kita tengok apa xtvt anak beranak aku buat hjg minggu lepas.Ari sabtu tak tau nak kemana jd aku ajak abah gi Tasik Titiwangsa mulanya nak gi permaisuri yg dekat dgn umah bila pikir tempat tu kurang selamat utk anak aku(tanah berbukit2 selalu budak jalan jatuh2) jadi pusing balik tukar arah ke titiwangsa.Punyalah ramai org nak parking kete pun pusing 2 kali.Adik awal2 lagi ckp dia tak demam(anak aku ni alergik sikit bab jln kat taman bila balik umah badan mulalah panas2 nak deman entah apa sebabnya aku sendiri pun tak tau)sebab aku cakap kita pusing aje tak yah turun.Kakak masa ni memang dah demam tapi berjalan punya pasal tak kisah sakit pun.
Klu tak turun jln2 mesti adik cari pasal ni jadi kenalah jln gak dah tu nak balik sekian hal,dia tak mahu balik sudahnya aku cakap air pancut nak balik tido ari dah malam sebab masa tu kebetulan air pancut tu stop.Nasib lak mkn pujuk tapi ada lagi akal dia nak dukung atas bahu(ini abah punya keje lah ni jadi abah aje dukung adik)ibu lak kendong kakak kat belakang semua org pandang tapi aku buat bodo aje klu tak ikut ragam dia org nanti tak mau balik.
On the way balik tu aku cakap ngan abah perut ibu jadi laporlah dukung budak ni(he..he..alasan aje) jadi abah cakap apa kata kita gi makan satay kat pulau.Aku pun apa lagi on ajelah.Dah alang 2 lalu kat situ singgah lah.Satay kat sini memang besar2 aku pun lupa nama kedai tu tapi kedai tu kedudukan nya memang mcm pulau duduk dipersimpangan muat2 2 bangunan aje.Kedai ni kat jln semarak mungkin ada diantara kenalan fp ni pernah gi makan kot jadi klu tau namanya bolehlah bagi tau ya.




ini air pancut belum masuk tido lagi

Tengok lah mata kakak ni.Anak aku sorang ni memang ganas lah mata kakak dia di gigitnya.Kelam kabut jagak aku masa tu takut apa2 jadi kat mata tu.bila ditelek dilap semua nampak ok jadi aku tuam aje.Yg adik apa lagi aku cubitlah geram betul aku adik ni klu bergaduh dgn kakak sampai dah tak ingat dunia memang jenis berdendam.Yg kakak ni pulak suka ejek2 adik dia hai dah pening ibu dia ni.


susah betul nak tangkap gambar budak ni jadi aku candid ajelah susah sangat.


sempat lagi adik ni berkenalan dgn pakwe kecik dah tu abah nak ambik gambar marah ibu tangkap aje dr jauh.


Okey kita tukar citer lak citer apa lagi klu tak bab masak2.Ini kek ku hendap kat umah ummizaihadi lagi,entah mengapa lah aku sekarang minat sangat nak masuk umah ummizaihadi tu ada aje benda yg aku berkenan.kek ni memang gebu soft dan sedapppp lah.aku buat dlm bekas kecik2 so tak payah sibuk2 nak potong.Ummi kita c&p aje ya sebelum ni pun resipi ni dr umah mat gebu dan ummi telah c&p gak so skrg aku lah. so layan resipinya...okey..

Quote:

KEK COKLAT KUKUS CMG

Bahan-Bahannya

1 3/4 cawan tepung gandum*
1 cawan serbuk koko*
1 1/2 camca teh baking powder*
1 camca teh soda bicarbonate*
1/2 camca teh garam halus*(*disatukan, gaul dan diayak)
1 3/4 cawan gula halus
3 biji telur gred A
1 cawan minyak jagung/sayur
1 camca teh esen vanilla
200 ml susu cair*
1 cawan air panas*
1 camca teh nescafe*(*disatukan dan kacau hingga sebati)(Ibu tukar ke 3 in 1 satu peket letak)
Cara membuatnya

Dalam mixing bowl, masukkan bahan diayak dan gula halus. Gaul hingga rata. Masukkan telur satu persatu dan putar. Tuang bancuhan susu perlahan2 sambil terus memutar hingga sebati.
Putar hingga gula hancur dan adunan kembang. Kemudian masukkan minyak jagung/sayur dan juga esen vanilla. Gaul rata. Tuang dalam tin berukuran 10 inci yang telah disapu mentega dan alas dasarnya dengan kertas minyak.
Kukus atas air mendidih selama 1 jam. Sejukkan kek sebelum dihidangkan, kalau suka boleh dituang ganache dan dihias dengan ceri.
CATATAN MAT GEBU :- Balut penutup kukus dengan kitchen towel untuk mengelakkan air menitik atas permukaan kek. Gunakan api sederhana semasa mengukus.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net