SYARIFATUL ATIQAH & SHARIFATUL SHAFIKA Only my twin daughter & home life
By: nor marlida

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 4-May-2009 05:01 Email | Share | Bookmark
MELAKA OH MANGGA....

Inilah rumah yg ku tumpang
view depan umah
anak ku duk main maklumlah rumah diorg tak ada laman
jiran sebelahpun ada pokok mangga
 
rendang betul
Jarak dr tanah cuma 1' aje
geram tul tengok mangga ni
lagi mangga depan umah
ini pokok mangga kat belakang umah
contoh packing biskut kacang & biskut suji
Kalau nak tahu kat mana tempat buat biskut tengoklah nama atas
Papan tanda tepi jalan utk kedai jual cakar ayam
papan tanda luar kedai
panas-panas lagi dah masuk sarang
baru angkat
kena cepat2 nanti tak jadi bulat
 
Ini ubi keledek yg belum goreng kena kirai-kirai dulu
kedai jual pelbagai kerepek dan dodol
Ini pokok mangga depan kedai rempai.saja nak tunjuk
masjid depan umah(semua masjid kat sini ada menara ke?)
kedai rempah punya iklan
dodol tengah masak
dah canggih mesin yg kacau
dapur pun tak bersawang lagi pakai dapur gas aje
ini tempat goreng rempeyek.gambar rempeyek lupa nak ambik
happynya kakak
adik apa kurangnya
orkit kat depan kedai jual cakar ayam
bunga tepi laman rumah buat rempeyek
bunga lagi
banyak tul pokok bunga dia
 
sawah kat belakang umah kedai jual rempeyek
Ini tuan rumah yg kami tumpang
Kek Butter Vanilla
 
MELAKA ku datang lagi selepas setahun berlalu...




Kembar pun geram tengok mangga ni



Ini antara biskut yg di buat kat sini.


Kedai jual cakar ayam dan cincalok





Dodol


Semalam aku teringin nak buat kek butter macam mama buat masa aku kecil2 dulu jadi aku pun cuba jaya aje kali ni dan inilah hasilnya.Ini resipi dah modified punya

KEK BUTTER VANILLA

125 g butter suhu bilik
125 g gula
125 g ais cream vanilla
1 sudu kecil esen vanilla
3 biji telur(B)
125 g gandum + baking powder + cream of tartar(di ayak)
perwarna
butter & gula di pukul hingga kembang kemudian masukkan telur beselang seli dgn ais cream hingga habis.Kemudian masukkan tepung kacau rata.masukkan esen vanilla.warnakan ikut suka. ibu guna warna hijau


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net